Subject: Rahapesu Andmebüroo: päring kogutava informatsiooni nõuete kohta
From: <[email-masked]>
To: "rahapesu - RAB" <[email-masked]>
Cc: "vadim donchevski" <[email-masked]>
Date: Wed, 28 Jan 2026 12:43:25 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Soovin täpsustada järgmist punkti: vastavalt RahaPTS §-le 21 on kirjas, et
kui vastutav isik ei saa küsida kliendilt originaaldokumenti, võib
kasutada e-identimise ja e-tehingute usaldusteenuste vahendeid, kasutades
andmete kontrollimiseks vähemalt kahte erinevat allikat (allpool detailsem
sõnastus).

Küsimus on selles, kas online-kasiino puhul võib kaheks erinevaks allikaks
pidada järgmist: ID-kaardi või Smart-ID kaudu sisselogimist (ja sellega
isiku tuvastamist) ning pangaülekannet, mille puhul kontrollitakse, kas
pangakonto omanik vastab kliendi nimele. Kas see vastab ka hetkel levinud
praktikale Eestis?

(4) Kui käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud originaaldokumenti ei ole
võimalik näha, võib kasutada isikusamasuse kontrollimiseks notariaalselt
tõestatud või notariaalselt või ametlikult kinnitatud lõikes 3 nimetatud
dokumenti või muud usaldusväärsest ja sõltumatust allikast pärit teavet,
sealhulgas e-identimise ja e-tehingute usaldusteenuste vahendeid,
kasutades sel juhul andmete kontrollimiseks vähemalt kahte erinevat
allikat.

Lugupidamisega/ Best regards,

Anton Mullo

Sworn auditor/Vandeaudiitor

Crowe DNW Ltd

Jõe 2a, Tallinn, 10151 Estonia

Mobile : +372 53 57 22 72

Office phone: +372 68 25 750

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.crowe.com/ee> www.crowe.com/ee

Crowe DNW Ltd is a member of Crowe Global, a Swiss verein. Each member
firm of Crowe Global is a separate and independent legal entity. Crowe DNW
Ltd  and its affiliates are not responsible or liable for any acts or
omissions of Crowe Global or any other member of Crowe Global. Crowe
Global does not render any professional services and does not have an
ownership or partnership interest in Crowe DNW Ltd  © 2025 Crowe DNW Ltd